Analysera mera?

Halloj!

Igår var det hoppträningsonsdag, igen! Det känns som att varannan Onsdag är varje Onsdag nuförtiden...kul att det inte känns så långt mellan träningarna iaf =)

Träningen började inge bra alls, jag red helst kasst och Nenne var stel gånger 1000. Han hängde väldigt mycket i högertygeln och det kändes som att det inte fanns någon vänster sida alls..När han blir så blir han väldigt stel men superkänslig i munnen och även jag som i vanliga fall blir väldigt stel o stum i handlederna och armarna blir ännu stelare!! Det hela är ingen vidare kombination...Jag var inte glad till en början men när jag hade fått lite hjälp och skärpte till mig så att jag inte blev hängande i tygeltagen blev det mycket bättre!! På slutet hoppade vi en liten bana på 1,10 -1,20 och han hoppade verligen kanonfint!
Så det var en bra träning eftersom man faktiskt lär sig mer när det går dåligt (även fast man inte vill inse det mitt uppe i träningen..) och så löste jag ju faktiskt problemet efter ett tag =)

Summan av kardemumman är att jag inte ska analysera saker så mycket utan bara göra...Det är himla irriterande när man frågar A hur man ska göra och han bara säger att det bara är att gasa, broma eller svänga i stort sett - men han har ju rätt. Varför ska allt alltid göras så komplicerat? För mig tycker jag att det är himla bra att ha en sån tränare som inte följer med mig i mina djupa analyser (som ni säkert märkt här på bloggen kan jag ju analysera ner saker i molekyler och skriva tex en hel roman om ett ridpass, hehe..) utan bara försöker få mig att göra och rida på känslan, som jag faktiskt vet att jag har någonstans deep deep inside.. Irriterande men bra! Det blir ju alltid bra på slutet så något poäng måste han ju ha med det han säger, hehe..!

Idag kommer Svante och ska kolla igenom Nenne. Det känns som att det behövs, tror inte att det är något allvarligt men det är något som spökar lite, vi får se om jag har rätt..




Kram

Kommentera här: