Träningsvärk och skutt

Gårdagen bjöd på väldigt mycket träningsvärk för min del, från att knappt ha ridit ett vettig pass på flera veckor till att rida en "långtur" och ett hopp pass kändes kan jag säga, det stramade ganska fint i musklerna..!

Nenne kändes också ganska mör i kroppen så vi red ett väldigt lungt pass. Vi var ute och lunkade i skogen i ca 1 timme, mest skritt men även lite trav. Tror båda var ganska nöjda med det upplägget =p

Idag hade jag och Åsa tänkt åka ner till ridhuset för att känna på att hoppa lite inför träningen på Onsdag. Men våran ridbana var så pass mjuk att vi tyckte att vi lika gärna kunde skutta våra 50 centimeters hinder där istället, det gjorde lixom inget om det var lite hårt på sina stället. Vi fick undvika att rida där helt enkelt!
Nenne var faktiskt mycket lugnare än väntat och även fast han var laddad så lyssnade han ganska bra och skenade inte iväg efter hindrena som han kan göra ibland. Han var även jättefin när jag travade av honom, loss och mjuk i sidorna! Det känns lovande (och framförallt betryggande) inför onsdagen. Jag har ju föreställt mig det värsta av det värsta på träningen, för av erfarenhet vet jag att det kan gå ganska vilt till att hoppa igång honom...hehe!
Så nu är årets första ute språng (eller vi kanske ska kalla det skutt...) taget!

Det blir lite dåligt med bilder på bloggen nu, men det känns som jag förbrukat alla jag har upplagda här i bloggen flera ggr nu... så jag måste verkligen ta tag i att lägga upp lite fräscha bilder, vet ju själv hur tråkigt det är utan bilder!! Håll till godo det kommer!

Nu blir det snart sängen, god natt!!



Kommentera här: