Ridbar ridbana

Har jag nämnt hur skönt det är när ridbanan är ridbar igen..?!?! Allt går så mycket enklare när man bara kan göra iordning hästen och knata ner till ridbanan!
Visserligen är den lite knöglig och halvhård på sina ställen, men man kan iaf rida ett lättare pass utan att få dåligt samvete =)

Igår så skulle jag fösöka trimma lite på ridbanan eftersom det nalkas hoppning idag. Nenne var ganska pigg och laddad men ändå rätt fin. Han gjorde det han skulle men koncentrerade sig också på tusen andra saker runtomkring, himla irriterande...men som jag skrivit förut är det bara att ignorera och rida vidare. Man vill inte göra honom upprörd när han redan är så pigg och laddad..På slutet fick jag honom riktigt avspänd och fin i traven så jag nöjde mig så och sparade lite krafter tills idag, han är ju ändå inte 100% igång än.


Får se om jag orkar uppdatera ikväll..annara blir det en annan dag.. =p

Ha en bra dag!

Kram

Kommentera här: