Man ska aldrig säga aldrig..

Hej hej allesammans!

Åsa har klagat lite på att jag inte har uppdaterat (jag tror att hon mest var mallig över att hon skrivit ett så långt inlägg i sin blogg och ville hacka lite på mig, hehe) så nu ska jag ta mig i kragen och göra det tänkte jag.. =D

Igår red jag ut en sväng själv i skogen på eftermiddagen. Nenne var pigg men skötte sig fint! Vi var ute i ca 50 min och travade hyffsat mycket. Har sagt det förut och säger det igen, fan vad skönt med sol och en liten gnutt värme!! På söndag ställer vi dessutom om klockorna till sommartid så då får vi en till ljus timme, jag längtar! =D

Idag red jag också ut en sväng fast med Sara som sällskap. Nenne var lite piggare och mer laddad men skötte sig ändå bra (det var hyffsat kontrollerat alltså, hihi) ända tills vi mötte Saras sambo som var ute och gick med hundarna. Nenne tyckte dem var lite läskiga men gick ändå förbi och samtidigt gjorde han ett krumsprång och sparkade mot Pelle och hundarna..Inte okej...Jag som skrev häromdan att Nenne inte kan bocka och dessutom brukar han inte sparka mot folk. Men man ska aldrig säga aldrig... Så nu fick den svarta springaren några minus poäng kan man lungt säga.. =/
Vi får hoppas att det var någon slags engångs företeelse för att han var pigg, annars blir det stor stryk!!

Såret ser förövrigt jättefint ut så nu har jag ringt och pratat med hovis och han tycker att jag kan strunta i att linda med kompress och gaslinda, så nu behöver jag bara linda några varv med klisterlinda och lite silvertejp för att skydda såret från den värsta smutsen. Skönt att slippa ett moment i operation linda Nennes hov!

Imorgon tänkte vi åka ner till ridhuset och släpa fram några bommar. Åsa ska hoppa lite och jag får väl nöja mig med att trava över bommarna. Tänkte galoppera lite imorgon också, så om Nenne sköter sig får han galoppera över någon bom =)

Uppdaterar er imorgon om hur det gick!

Kram

Kommentarer:

1 Gautealisha:

skriven

many thanks for your dedications to this world

Kommentera här: