Fina vårvädret!

Man blir ju alldeles lycklig när solen skiner och fåglarna kvittrar, så himla mysigt!!

Igår vart det som sagt vila för Nennemans del och idag så var jag och Åsa i stallet i tidig arla och åkte till ridhuset en sväng.
Nenne kändes fin idag med, fortsatte i samma stil som i torsdags och sen kunde jag inte hålla mig från att göra två galoppfattningar, hehe.. Han fick iofs bara galoppera ca 6-7 steg i varje varv, men både han och jag var lika glada för det...Han vart till och med så glad att han ruska på huvudet, haha (Nenne bockar nämligen inte, utan när han är glad så ruskar han lite på huvudet istället, sötnosen!).

Så nu är denna dag gjort, tänkt vad lite sol och några galoppsprång kan göra.. =D

Imorgon tänkte jag rida ut en sväng, får se om jag orkar upp för att rida ut en sväng med Åsa eller om jag tar den lite latare utvägen och rider lite senare på dagen istället..orka vara morgonpigg både lördag och söndag.. =p


Kram

Kommentera här: