Sommar sommar sommar!!

Vi har verkligen haft högsommarvärme här i svedala de senaste dagarna! Om jag ska vara den tråkiga typen så måste jag säga att det är lite för varmt för min smak - men ändå 1000 ggr bättre än dom där jäkla vintarna vi haft den senaste tiden... =)

I torsdags tog jag och Åsa en tur i skogen. Jag tror att Nenne hade ganska mycket träningsvärk efter hoppningen för ha var verkligen inte sej lik. Man kan ju tycka att om man har träningsvärk så ska man vara lite seg och göra så lite som möjligt, Nenne körde omvänd teknik och försökte springa ifrån allt istället... Jag hade jordens magknip och var inte på bästa humör..Vi kom hem levande iaf! =p

Fredag och lördag blev det vila. Lördagens vila var dock lite oplanerad men så kan det gå ibland. Den enda tiden jag hade att rida var mitt på dagen och då var det ju tokvarmt. Så jag avstog, jag vill ju inte ta livet av varken mej eller Nenneman! Jag tog istället en liten powernap och vilade upp mig till 30-års festen jag skulle på.

Idag körde jag en ny taktik. Började med att longera eftersom han alltid ser så fin och avslappnad ut när jag longerar nu för tiden och sen tänkte jag att jag skulle hoppa upp och "follow the flow"...
Det verkade vara en mycket bra taktik. Han var superfin att rida och jag kunde fortsätta att tänka på mig själv och mjuka upp mina stela armar.
Dessutom hade han ju vilat i två dagar så han började med att bralla av sig så fort han fick lång lina, skönt att slippa bråka med den överskottenergin när man sitter på.. =/ Han blev ganska trött på slutet, men tänkte ändå köra samma taktik imorgon fast inte hålla på lika länge.

Måste förresten komma ihåg att ta med kameran och ta lite nya bilder, börjar bli lite tjatigt med dem jag har! Håll tillgodo..
 

Kram

Kommentera här: