Regnig dag i stallet

Hej hopp!

Idag blev det till att stiga upp med tuppen för att åka och släppa ut hästarna. Eftersom jag inte orkade åka hem mellan utsläppet och lektionen med Sara så tog jag på mig mockningen och mocka alla boxarna i "sto stallet", eller alla och alla det är ju bara 4 boxar som används för tillfället.
Sen blev det kaffepaus med Sara, mycket trevligt speciellt eftersom kaffet här hemma var slut och jag inte hade fått mitt morgonkaffe! Åsa kom och joinade lite senare också, trevligt värre!

Sen blev det då att ta in kusen och göra honom redo för ett mördarpass med fröken Grönvall... Jag började med att värma upp och sen tog Sara över.
Hon fick jobba ett bra tag och Nenne hann bli rejält sur några gånger men tillslut blev det människan som segrade! Sen fick jag hoppa upp igen och känna hur det ska kännas egentligen och fick hjälp med hur jag ska arbeta honom. Han kändes verkligen superfin!! Han är ganska snygg min häst när han sätter den sidan till!
Som jag har känt själv så är det bogarna som behöver komma på plats och man behöver få igång de där små lata bakbenen ordentligt. Det svåra är ju att han ska protestera så värst innan han ger med sig och jag känner att jag varken har tålamod eller kunskap (kunskapen försvinner konstigt nog oftast när tålamodet tar slut, hehe..) att alltid ta mej ur de där fajterna med vinst. Därför brukar jag och Nenne köra någon slags kompromiss där båda är halv nödja..dessa tider ska snart vara förbi!
Att notera: Bli snabbare i hjälperna och framförallt i högertygeln. Jag får icke bli kvar i den så att han kan hänga sig fast där! Ha stöd i vänstertygeln! Aktivera hela tiden! Lätt som en plätt...=) 

Imorgon blir det nog lilla rundan för Nenneman och ev. att jag går ner på banan och tar några varv över en cavalettibock och checkar att vänster galoppen fungerar till Clinicen som vi ska vara med på klubben på Tisdag.
Tisdagen blir en intensiv dag för min häst för han ska nämligen även hoppträna på kvällen. Kommer dock att ta det lite lugnare på träningen och kanske inte rida alla övningar flera ggr, men jag vill ändå vara med för att checka av inför tävlingen helgen efter. Blir ju ingen hoppträning innan tävlingen annars.. 


Min fina häst!!!

Kram

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Tjolahopp i regnet! Hoppas allt är kanon med deg:) Vad fick du för instruktioner för att få igång bakbenen? Jag måste få lite ny insperation då min verkar ha tagit slut... :) Kram

Kommentera här: