Mycket gjort i sommarvärmen

Herregud i min lilla låda vad varmt och skönt det varit idag!

Började dagen med att tvätta och diska innan jag åka till Frida (och Emils) nya hus för att sola lite. Man måste ju ta varje chans man kan att åka till ett lite mer avlägset ställe för att våga ta på shortsen och sola de vita spirorna... =p Det var himla trevlig och Frida bjöd på rabarberpaj, mums!!
Sen ringde Åsa som kom hem med en pall torv och ville ha hjälp att lassa av. Så då var det bara att ta sina vita spiror och styra mot stallet och hjälpa till. Skönt att ha strö hemma igen!
Hem och vila och äta lite lunch/middag innan det var dags att åka till stallet igen för att koppla på trailern och hämta hem hö tillsammans med Jill. Snälla Hasse hängde också med så det hela gick väldigt fort och smidigt, det tackar vi extra för eftersom att hämta hö kan vara bland det tråkigaste som finns..!

Sist men absolut inte minst blev det en ridtur ut i skogen tillsammans med Åsa och Russin. En ganska kort men för dagen lagom tur! Det blev dessutom en halv safaritur med rådjur och grävlingar som for genom skogen..Sara hade dessutom sett några älgar när hon red samma runda bara en stund efter oss, så det var verkligen livat i skogen ikväll!
Nenne var lite halvgalen och väldigt irriterad för alla myggor så nu har jag plockat fram rid flugtäcket. Är det inte ländtäcken på vintern så är det flugtäcken på sommaren... 

Ett annat litet djur som lever i skogen, den enda "djurbilden" jag hade förutom hästarna då..

Nu ska jag snart gå och sova så jag orkat upp tidigt imorgon för att vara hästskötare och mentalt stöd till Åsa som ska tävla!

Ha det bra och sov gott!

Kram

Kommentera här: