Leriga hästar + nostalgifilm

Idag när jag skulle ta in hästarna hittade jag ett helt gäng nya hästar ute i hagarna. Bland annat så var Nenneman borta och brevid Pelle stog istället en grådassig häst, det visade sig tillslut att det faktiskt var Nenne... Det var länge sen jag såg så skitiga hästar faktiskt, det var verkligen ett helt lager på dem allihopa förutom tjejerna som går på gräs! Tyvärr kunde jag inte ta någon bild eftersom jag tappat min braiga mobil i marken och den numera inte fungerar, i den gamla telefonen är kameran inge vidare =/

Jag och Sara red ut en sväng på Nenne och Sandie. Första gången Sandie var ute på tur efter hon kommit hit. Hon skötte sig exemplariskt! En riktigt fin liten häst det där, den som köper henne tror jag kommer göra ett riktigt kap! För den som vill titta mer så finns hon nu utlagd på Saras hemsida, länkt till höger =)
Nenne hade jag utrustad med graman och flugtäcke idag efter gårdagens halvt okontrollerade tur bland alla flygfän.. Det hjälpte!

I brist på nya bilder på har jag rotat i den externa hårddisken och hittat filmen från Nennes och min första tävling tillsammans utanför Strömsholm. Om jag inte minns fel så var den första tävlingen 1,10 och 1,20 på Strömsholms februaritävling, men kan ha blandat ihop dem, det var ju ett tag sen nu..Tror iaf att det är 1m på filmen. Detta är alltså våren 2007.
Man ser att han slår ganska mycket med huvudet - kan bara säga att han är inte världens lättaste nu och var det defenitivt inte då.. =/ Dessutom är han ju ganska känslig i munnen men jag var ändå tvungen att ha ganska skarpa bett för att få någorlunda kontroll på det hela, det är ju egentligen bara det senaste året som jag kunnat hoppa på ett "vanligt" bett utan häv. Jag tycker ändå att det ser förvånansvärt kontrollerat ut.. =)
Och fråga mig inte varför den hamnat under kategorin "Annas studentfest"...
http://www.youtube.com/watch?v=cL38k1LAF3w
(Jag hade faktiskt tänkt lista ut hur man lägger in den i inlägget och tror att jag vet hur man gör, men tålamodet börjar tryta efter att ha skaffat youtube konto och allt...hjärnan får ju inte överhettas, hehe!!)

Kram!






Kommentera här: