Intensiv eftermiddag/kväll

Hej hopp!

Idag har det verkligen varit en sån där dag när allt går i ett... Jobbade kort dag på jobbet för att hinna med mitt övriga liv.
Jag började med att sleva i mig lite lunch för att sen skynda iväg till stallet för att göra iordning Nenne till clinicen nere på ridskolan. Klockan halv 2 var jag där och klockan 3 var vi klara. Då var det bara att skynda hem till stallet igen, kasta ur Nenne och grejerna för att sen infinna sig 15,50 på bilprovningen för att besiktiga släpet. Jag hade tur och med nöd och näppe så hann jag i tid och fick igenom transporten med några saker att åtgärda men slapp iaf ombesiktning...
Sen var det bara hem igen för att sleva i sig middag och upp till stallet igen. In med alla hästar, brodda Nenne och åka upp till Hagaberg på Arnoldträningen som började kl 19.
Nu är jag äntligen hemma igen och har tagit en skön dusch! Gillar när det går i ett men en liten stund över för att andas vore bra ibland, hehe!

Clinicen var himla rolig att rida. Nenne skötte sig bra förutom att han total vägrade att landa i rätt galopp några ggr (hör o häpna - idag var det höger galopp som han inte ville springa i)..men vi lyckades rätta ut det ganska bra! Sara ville även att jag skulle visa några galoppombyten som aboslut inte är Nennes starka sida, men vi lyckades fara igenom några sånna också utan att behöva skämmas allt för mycket.
Träningen för Arnold var väldigt rolig och givande idag - alltid kul att hoppa på lite större ytor och särskilt när det är på gräs, det händer ju inte allt för ofta.
Nenne skötte sig väldigt bra och A trodde att det kanske skulle vara ett vinnande koncept att rida 2 ggr om dagen, hehe!
Lite problem med att landa i rätt galopp på vissa linjer hade vi, men det är ändå mycket bättre och när vi väl landar i fel galopp behöver vi inte bråka lika mycket. Me like!

Känner att allt blir lite osammanhängande i min hjärna när jag skriver nu, så det är bäst att sluta innan det slutar illa..!
Återkommer imorgon istället =)

Min stjärna!

Over and out!
Kram

Kommentera här: