Im alive!

Hej hopp!

Det var några dagar sen jag skrev något sist, men som vanligt har man ju som mest att göra när man är ledig...

Hade tänkt uppdatera igår men var så himla trött efter att jag kommit hem från tävlingen på Rådmansö.
Joelle skötte sig iaf utmärkt, hon blir finare och finare att rida för varje gång jag rider henne, himla kul!
I 1,10 var hon felfri i grunden men fick tyvärr ett pet på första hindret i omhoppningen. Hon blev lite vild fram till hindret och hann inte riktigt rycka upp frambenen..men det var en fin runda i övrigt. I 1,20 var hon lite tröttare och inte lika kvick i sprången men hon gjorde rundan jättefint som var jämn och fin, tyvärr ett pet på samma hinder som i 1,10..Men vilken trevlig häst hon är!

Nenne var jag väldigt besviken med efter jag kom ut från banan. Han kändes tittig, väldigt okoncentrerad och hoppade ganska spända språng..men efter att ha tittat på rundan så tycker jag att den ändå var okej. Jag tycker att jag redde ut det ganska bra och red på framåt - brukar ju annars kunna bli lite passiv och stum i armarna när han blir så. Tyvärr blev det två rivningar pga spända och dåliga språng..Himla tråkigt med tanke på att om jag ska få hoppa min 1,30 i år så måste vi ju nolla två 1,20... Men vi får ta nya tag nästa gång som blir i Vallentuna första helgen i juli, 1,25 på lördagen och 1,20 på söndagen!

Idag trimmade jag lite dressyr på ridbanan med Nenne. Fokusen var att rida på framåt och få honom ordentligt lösgjord i sidorna och att få igång de där små lata bakbenen. Snälla Sara hjälpte mej ju lite häromdagen med hur jag ska få honom lösgjord.
Som jag skrivit tidigare här så har jag ju haft lite svårt med att veta hur jag ska få honom att arbeta ordentligt nuförtiden. Men med lite hjälp från Sara så har jag att arbeta med nu för en tid framöver, välbehövligt!!
Jag tog till och med tillfället i akt att rida utan stigbyglar, vet inte om det var jag eller Nenne som var tröttast på slutet...Han travade iallafall jättefint och avspänt när jag travade av och red lätt!


Imorgon blir det hoppträning igen!

Kram

Kommentera här: