Härligt med ledigt!

Herregud så skönt det ska bli med långledigt! Därimot blir man lite lätt dagvild och förvirrad när man är ledig mitt i veckan...Det är ingen fördel när man redan är en lätt förvirrad själ..Men det ska nog ordna sig!

Gårdagen bjöd på en uteritt med Sara och lillhingsten Robban. Det blev en ganska kort tur så jag red på ridbanan efter och trimmade lite. Han var loj till en början men efter ett tag blev han fin =)

Idag åkte jag och Nenne till Rådmansö för att hoppa med Cilla o Joelle. Vi började även denna dag med en kortare uteritt för att värma upp hästarna och sen hoppade vi på banan.
Cilla hade byggt upp en bra övning, men tyvärr så blev det lite korta svängar efter och före vissa hinder..men vi fick träna på att bromsa och att styra i alla fall..!
Nenne var väldigt fin idag, hade faktiskt inte väntat mig det eftersom han har varit lite stel och bångstyrig den senaste tiden. Men idag var det som bortblåst och han skötte sig fint =)
Joelle chockade hon också - idag var hon väldigt seg...faktiskt lite för seg. Inte så konstigt kanske eftersom hon hade sovit ute inatt, men ändå chockande eftersom det inte hör till vanligheten att man måste driva på henne.
Cilla började hoppa henne och sen hoppade jag upp bara för att känna lite på henne. Vi började med några språng som var disaster men sen ordnade det ut sig ganska bra, det är lite svårt att få en bra galopp på en häst som är lite lätt trött =p Jag slutade efter bara några språng så att vi inte skulle ta slut på stackarn. Det var ju ganska varmt också så att båda hästarna var ganska varma o svettiga =)



Joelle från tävlingen på Lovisedal

Kram

Kommentarer:

1 Eleonor:

skriven

Hej! Såg att du skrivit om sadelprovning i ett tidigare inlägg. Undrar om du tagit ut någon och isf vem? Jag letar efter någon som kan kolla min sadel men vill ju självklart ha någon bra. Tack för hjälpen! Hälsn Eleonor

2 Angelica:

skriven

Hej!

Nej jag har inte tagit ut någon än..Anne (Charlottes mamma) skulle kolla med Jimmy om han skulle komma hit till trakterna snart, så jag tänkte avvakta lite och kolla om han kommer. Annars så får jag nog vänta med sadelproblemet till efter sommarvilan då jag förhoppningsvis har lite mer pengar =) Säger till om Jimmy eller någon annan kommer ut!!

Kommentera här: