Det tar sig sa mordbrännar'n...

Igår så fortsatte jag ju med den "svåra" övningen hoppa ett minihinder på volt och landa i rätt galopp...
Det fungerade faktiskt ok men än är vi inte hela vägen där.
I höger varv hoppade han bra som vanligt och i vänster varv fick jag fixa och trixa ett tag innan jag hittade knapparna. Efter att ha landat i rätt galopp några ggr på rad skulle jag bara göra ett sista språng...och då var det bara att börja om från början igen! Tålamodsprövande övning måste jag säga! Men till slut blev det bra ändå utan att varken jag eller Nenne fick ett vredesutbrott, hehe. Det knepiga med Nenneman är ju att man inte bara säger till honom utan man måste hitta någon slags kompromiss när han tror att han bestämmer men i själva verket är det jag, moahaha =p Jag hade lika gärna kunnat köpt ett rödhårigt sto...
Summan av kademumman är att tror att jag måste fortsätta träna på att hålla koll på bogarna, han gör helt enkelt lite som han vill och känner för.. Men jag tror att det kommer att lösa sig bra när jag blivit lite mer hemma i min "nya ridstil" och kan korrigera honom lite bättre!

Idag tog vi en liten lugn o mysig tur i skogen och imorgon blir det dressyrlektion för Sara, det ser jag fram emot!

Såhär pigg känner jag mig idag förresten...blir till att vila lite till i soffan för att sen bege mig på grillparty!


Gullrumpan Nenne solar lite!

Kram

Kommentera här: