Dålig på att blogga

Känner mig lite lat på bloggfronten nu för tiden. Men när det är sommar och härligt väder så prioriteras inte direkt datorn och bloggen på kvällarna.. =p

Nenne är iaf fortfarande på prio listan (tur för honom, hihi) och i måndags fortsatte jag min nya taktik med longering och sen ridning. Fungerade mycket bra! Han var dock 1000 ggr tröttare..så jag höll på i kanske 40-45 minuter innan han fick gå in och vila igen.

Igår hade jag tänkt att skritta och trava runt lilla rundan så han fick vila lite från träningsvärken men ändå röra på sig. Blev en trav och galopp runda istället..han hatar verkligen allt vad flygfän heter!! Det går inte att få honom att skritta, han blir helt galen.. Det blir spännande att släppa honom på bete i två veckor - det får bli flugtäcke och massa kemikalier påsprutade på honom .. =/ Det gick ju förra året men då släppte jag ut honom lite senare än vad det blir nu.

Idag blir det också en tur ut men med flugtäcket på!

Ha en bra dag!
Kram

Kommentera här: