Cavaletti

Idag fortsatte jag operation lösgjorhet med min lilla häst och övningen idag var cavaletti bommar på voltspåret i trav.
Han kändes ganska fin redan när jag började rida, lite stel och hängig i höger om man ska vara petig - och det är ju just det man måste vara när man rider cavaletti..Det märktes på en gång att vi fick mycket svårare att ta oss över serien i högervarv! Jag försökte fixa och filura ett tag innan det gav med sig någorlunda, men inte helt bra. Varken jag eller Nenne har travat bommar sen gud vet när så man skulle kanske inte förvänta sig succé heller.. Planen var att jag skulle dra ut bommarna till galoppbommar också men eftersom det även var dressyrlektion på banan så skippade jag det. Galoppen kändes iaf väldigt bra idag! Bommarna spar vi till uppvärmning imorgon när jag tänkte fortsätta övningen hoppa på volt (helst i rätt galopp), ska bli spännande att se vad som händer nu när jag verkligen ansträngt mig för att rida loss honom och ändra på min ridning. Får se om jag kan lösa problemet...

Bjuder på en annan gammal bild från Strömsholmstiden;

Han hade sina ljusa stunder även back in the days - även fast dem var färre än nu, hehe =)

Kram

Kommentera här: