Borta bra men hemma bäst

Hej hopp!

Värst var tiden går fort när man har roligt, nu var det nästan en vecka sen som jag visade livstecken här sist...

Det har inte hänt särskilt mycket på ridfronten de senaste dagarna. Efter hoppträningen(arna) fick Nenne gå två lugnare pass och sen blev det vila i två dagar eftersom jag och Johan åkte till pappas land i Strängnäs och firade midsommar med familjen. Himla trevligt!! Snälla Åsa ställde upp och tog hand om Nenneman, tack för det!

Igår mjukstartade vi lite igen med en tur i skogen. Jag kände mig inte särskilt motiverad till att göra något seriöst så vi gjorde mest lite vad vi kände för = ibland gick det kanske lite väl fort.. Ibland måste man busa lite också!

Idag blev det desto mer seriöst igen med dressyrtrim på ridbanan.
Nenne kändes faktiskt himla trevlig trots några slappa dagar, och även fast vi fick ta lite diskussioner så gick det inte så vilt till som det kan göra innan jag kom åt honom hyffsat bra. Vi har fortfarande att jobba med men jag känner mig ändå nöjd med att vi inte behöver bråka så himla mycket för att komma till arbete!
Det var även mycket trevligt att Åsa satt med ett par extra ögon och kom med några glada tillrop emellanåt, mer Åsa åt folket!!
Hon tyckte bla att jag skulle dra in armbågarna, och jag håller med...bara för att man råkar vara hoppryttare behöver man ju inte se ut som en steriotypisk sådan...!
Bra övning om man vill träna på handställningen och få in armbågarna är att rida med ett hoppspö som man håller vågrätt mellan tummarna och pekfingrarna (handen). Då går det varken att lägga omkull handen eller få ut armbågarna. Jag fick rida nästan en hel termin på det viset när jag gick på Strömsholm. Jag kanske skulle behöva en termin till nu.. =/

Imorgon blir det lite longering (för det är det enda som kommer att hinnas med) och på Onsdag blir det hoppträning igen, kul!!

Nu tänker jag lägga mig såhär på soffan..


Ha det bra allesammans, kram!

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Ja det kanske kommer bli på läktarn som jag kommer spendera min tid framöver! Vem vet... =/

Kommentera här: