Bitarna börjar falla på plats...

...."peppar, peppar" får man väl säga!

Igår var det som sagt hoppträning igen. För den som missade det så var det ju en riktig värmebölja även fast gruppen inte startade förrän strax efter 19..och det var hur mycket broms som helst!
Jag försökte rida fram lite kort men intensivt så att vi inte skulle dö av värmeslag bara i uppvärmningen. Tror att alla 3 i min grupp resonerade lika för vi var inte riktigt så taggade när hoppningen väl började...
Det blev samling och en gemensam "utskällning"... nää så illa var det kanske inte men alla skärpte sig iaf och red mycket bättre! 
Nenne var riktigt fin och hoppade riktigt bra!!! Sista rundan låg nog på mellan 1,20 - 1,30 (jag tittar helst inte utan bara rider..) och insprången i kombinationen, som låg i uppförsbacke, som var en oxer hoppade han grymt bra! Det gäller att hålla i sig för att inte trilla av när dem hoppar så bra...och sen hinna koncentrera sig på nästa hinder.. =)
Känns väldigt kul att både ridningen mellan hinder och själva sprången bara bli bättre och bättre!


I Tisdags var jag ju med Åsa och Russin till kliniken , och jag har bara två saker att säga - What the fuck!!! och att det finns inget sämre än halta hästar.. Nu får vi hoppas på det bästa!!

Nu måste jag jobba vidare..Ha en bra dag allesammans!
Kram

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Viva la fiesta! :)

Kommentera här: