Ridning

Sådär ja! Nu är andra ridturen avklarad efter semestern, eller jag har ju fortfarande semester en vecka till.. För Nennes del är det därimot slut på slappandet.
De första två dagarna har vi varit ute i skogen och luffsat. Han känns väldigt fin även om han var lite tittig idag och höll på att dö när fåren hade bytt hage. Det är inte lätt att vara häst alla gånger..
Planen nu är först en dressyr/markarbeteskurs nu på fre-lör och sen hoppas jag som sagt på att det blir någon hoppträning innan tävlingen i Köping den 21:a aug. Det är ju ett tag kvar så det går säkert att få till. Men just nu känns det som att tiden flyger iväg så vips är man redan där..
Jag känner mig väldigt sugen på att vara med på hoppträningen på tisdag men mitt sunda förnuft säger nej - han har ju trots allt inte gått så jättemycket den senaste tiden så en kurs senare i veckan får räcka. Vi får se om förnuftet eller viljan segrar, hihi..! Han skulle ju inte direkt dö av det, tvärtom tror jag att han skulle uppskatta det väldigt mycket, kanske lite för mycket.. =p I vilket fall som helst så tänkte jag åka och titta lite så man får tillbaka inspirationen efter lata semesterdagar!


Nu är det alltså full fart som gäller igen!!

Kram

Kommentera här: