Lata dagar

Hej hopp!!

Händer inte så mycket spännande nu inte... Nenne har haft några lata dagar med en dags vila och sen ut i skogen o mysa. Jag vet dock inte hur mysigt det har varit med tanke på dessa kräk till flygfän (känns som att jag har klagat på dem ganska mycket den senaste tiden men dem är ju för jobbiga, hihi)...
Idag blir det nog lite longering på banan så han slipper ha mig på ryggen + att det fläktar ganska skönt på våran bana dessa varma dagar!

Det har ju blivit lite ändring i planeringen...Tanken var ju att Nenne o Russin skulle få åka på bete i ca 2 veckor men eftersom Russin numera måste gå i liten sjukhage så var vi tvungna att slopa den planen och båda hästarna får vara hemma istället.
Så istället tänker jag fortsätta hålla igång honom lite lätt första veckan och sen får han vila helt v 29 när jag är borta innan det är dags att sätta igång inför tävlingar igen =)
Han fick ju dessutom en månads extra vila i vintras/våras så det räcker nog med bara en liten sommarpaus innan det är dags för vintervilan när det ändå inte är någe kul att rida...



Kram

Kommentera här: