Inte så mycket att rapportera...

men jag gör det ändå!

Igår blev det en timmes skritt och travtur för Nenneman förbi prästgården. Till en början verkade han inte allt för pigg på ide´n men när vi tagit oss en bit bort från stallet var han med på noterna igen!
Väl ute i det gröna var det massa äckliga flygfän, jag vet inte vem som var mest irriterad - jag eller Nenne... Men annars var det skönt med en kravlös liten tur =)

Idag blir det trim på banan inför helgens bravader - det kommer bli en sen start på lördag när vi ska starta 1,25 så jag och mina snälla medhjälpare Åsa och Catta (lyxigt med två medhjälpare!!!) behöver inte gå upp allt för tidigt. Sist jag räknade på starterna, utan paus och banbygge mm, så skulle klassen starta 18,30...

Btw så satt jag och tänkte på hur otroligt snäll min häst är... de senaste två ggr när jag åkt själv på träning så har jag bara ställt honom utanför transporten efter ridpasset och tagit av grejerna, svampat av, broddat av och tagit på transporttäcke (svetttäcke) mm och han rör inte en fena..! Det är så det ska vara, annars skulle det aldrig gå att åka själv!! Eller det skulle inte vara lika kul iaf...

Vintertid och fastspänd, men han ser inte så vild ut här heller...hihi!

Kram

Kommentera här: