Vilodag

Idag är det Fredag igen och Nenne har en välförtjänt vilodag, även jag är ganska nöjd med att ha kommit hem tidigt så att man kan sitta i soffan och klämma i sig godis!

Igår var vi ju ner till ridhuset för ett lite lättare pass, Nenne skötte sig finfint även igår. Tänkte att jag skulle passa på att försöka mig på något byte när han ändå var så lugn, något vi verkligen måste träna på.. Han blir supertaggad av att ens försöka göra ett byte, så när han väl är lugn orkar jag lixom inte ta tag i bytena..Det går ganska bra om jag låter honom galoppera lite kravlöst och står i lite lätt sits och lixom bara glider över i andra varvet och om jag har en bom går det också ganska bra. Men så fort vi ska göra ett lite "dressyrigare" byte så vill han inte vara med. Och då sätter det sig ju i huvudet på en annan också, att det inte kommer att gå. Och eftersom han nästan alltid har landat och gått i rätt galopp på tävling har jag inte sett någon anledning att börja trimma byten innan galoppen blivit bättre. Men nu är den så mycket bättre att jag inte har något att skylla på längre..! Jag börjar inse att det kommer bli dyra träningskostnader med allt jag har att öva på, men här nöjer vi oss inte med lagom är bäst..!! =p

Helgen kommer att bli lugn för min svarta springare, har planerat uteritt både lördag och söndag. Det gäller att passa på när det är ljust ute så man ser alla isfläckar och helst undviker dem..! 


Pigg häst!
Kom på att jag måste lämna in mina ponnytyglar på lagning när jag ser hur långa tyglar jag har på denhär bilden..
Ett bra tips faktiskt om man lätt får för långa tyglar när man hoppar är att köpa ett par kortare! =D Det är sjukt iritterande att tyglarna är så korta när man skrittar, men i traven och galoppen när hästarna kortar halsen lite så känns det inte så stor skillnad förutom att man slipper korta dem hela tiden.. 


Kram

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Jag har i allfall uppdaterat min blogg idag!! :)

Kommentera här: