Träningstävling i kanonväder!

Idag så var jag ju ner till ridskolan för att vara med på träningstävlingen, tänkte att jag bara skulle checka formen lite så vi startade en 1,10.
Det vart en väldigt knasig framridning eftersom jag var lite sen, och stackars Nenne fattade väl ingenting när jag for in och ut ur ridhuset några gånger. Vi var ju nämligen tvungen att rida fram i grupper eftersom ridbanan fortfarande är stelfrusen.. och sen vänta och skritta utomhus innan vi fick komma in i collecting igen.

Väl inne på banan vart Nenne jättetaggad, man märkte verkligen att han tyckte det var kul att få komma ut i "tävlingsatmosfär" igen och när vi travade in på banan så skulle han showa lite extra och travade så fint han bara kunde, hihi..
Trots att han blev taggad så var han jättefin och även fast han slog lite med huvudet när jag gjorde förhållningar så lyssnade han bra på mig och hoppade verkligen kanon språng! Fin häst!
Jag börjar faktiskt känna mig lite orolig att han alltid är så fin nu för tiden, jag väntar bara på det där bakslaget.. =/ hehe, vi får hoppas att det inte kommer på länge!

Tyvärr så kan ni inte få se någon film även fast jag var duktig och tog med mej kameran, Åsa & Jill missade nämligen min ritt och det var dom som hade kameran. Johans pappa Leo gjorde ett försök att filma med sin vanliga kamera, men det blev sådär med zoomningen..Men han gjorde ett tappert försök! Jag ska försöka be honom att skicka bilderna till mig iallafall.

Veckan som kommer blir ganska intensiv för min lilla häst, jag tror dock att han får börja veckan ganska lungt och på Onsdag är det Arnoldträning igen (tiden går så fort!), sen lite trimma och i helgen blir det Hakingkurs, spännande!

Som vanligt får ni hålla tillgodo med en bild från annat tillfälle, men även denna tävling var en "igångsättningstävling" så lite rätt blev det iaf.. =D

Kommentera här: