The nightriders är i farten igen

Jag tycker att det börjar bli en obra vana att det alltid ska ta en sådan tid i stallet, men så går det när vi bara har kul folk i stallet som man kan prata med och dra ut lite på tiden..! =D
Och idag var det faktiskt befogat att vara lite sen då jag Åsa och Sara åkte ner till ridhuset med sikte på hoppning då hela ridhuset var ledigt.

Vi släpade faktiskt fram en hel serie med fyra hinder. Trav in i en 5½:a, ett galoppsprång oxer och ett galoppsprång räcke.
Målet var att Russin skulle hitta sin teknik, Boris skulle ta sig över och Nenne skulle få hoppa av sig och helst vara lydig och jag skulle tänka på min blick. Alla uppnådde sina mål väl tycker jag (även om jag och Nenne lyckades landa i fel galopp hela tiden, men denna gång kan det inte ha varit bara mitt fel...)! Om jag ska vara petig med Nenne (som jag alltid är) så kunde han ha varit lydigare efter hindrena men mot slutet när jag tröttat ut honom lite så blev det bättre, hehe. Han har fortfarande inte hoppat så många gånger efter uppehållet så det är fortfarande väldigt kul säger Nenne! och dessutom så vilade han ju igår också..
Nästa gång vi gör något liknande ska vi sätta ett hinder på volten efter eller ha ett orelaterat avstånd till ett sista hinder så man själv rider noggranare efter hindret och inte bara tycker att man är klar efter kombinationen..

Tror att jag kanske ska anmäla mig till clear rounden på söndag bara för att få hoppa en bana, blir nog 1,10 isåfall. Måste ju ändå åka ner för att vara funkis till Åsa så då kan jag väl passa på att rida lite själv också!

Nu blir det snart nattinatti för Angelica, såg att ridhuset inte är ledigt förrän 20.00 imorgon så det lär ju bli sent då med..

God natt!
Kram

Kommentera här: