Skitväder!

Idag är det verkligen riktigt skitväder och jag är verkligen skit trött, hehe =p

Men jag trotsade både tröttheten och vädret och kravlade mig upp vid halv 8 för att vara i stallet 8 och möta Åsa och Sara för en ridtur.
Den braiga stigen på ängen som jag och Cornelia ridit upp igår var som bårtblåst (bokstavligen) och igensnöad. Så det var bara att pulsa en ny, suck! Stackars Nenne som fick gå först båda dagarna. Det är inte lätt att gå med snö upp till bakhaserna..Men jag har sakt det förut och säger det igen, han är snäll den hästen!!
Det blev en ganska lugn ridtur men det gjorde inte så mycket för hästarna fick pulsa ganska friskt i all snö så det blev ett bra träningspass ändå. Imorgon och tisdag ska jag nog åka till ridhuset och trimma lite, hoppas han är lika fin som i fredags..!! =D



Nu har jag precis tagit igen lite sovtimmar som jag missade i morse och tror nog att jag kommer fortsätta dagen i samma slappa spår fast med dator och tv- tittande ända fram till insläppet vid 17..(om jag orkar vore det bra om jag kunde packa ner alla nedrans julsaker också, de är undanplockade men inte nerpackade, men det är hög tråkfaktor på det..)
Sen ska jag på födelsedags fika/middag hos Johans mamma, har hört att det blir smörgåstårta det ska bli väldigt gott!!

Ha det bra!

Kram =)

Kommentarer:

1 Christin Friberg:

skriven

Åh fin bild!! Ska ni inte va med å rida lite dressyrallsvenska i vår? (jojojojojooooo! ;)) Kram!

Kommentera här: