Med risk för att bli tjatig..

Han är så fin och snäll min häst!!!

Jag och Åsa har ju lixom som blivit en team nu när vi åker ner till ridhuset, vi tar hennes bil och min transport och far iväg. Våra hästar är så himla snälla som alltid (mer eller mindre) sköter sig och gör som dom ska, det gör hela vardagen lite enklare! Extra guldstjärna i kanten till Nenne och Russin!

Ridningen idag gick också bra, det behövdes dock mer trimmning innan han släppte igenom än sist, var lite hängig i högertygeln och lite loj. Så det vart mycket skritt med öppna, sluta, flytta hit och flytta dit träning för att få honom lösgjord och uppmärksam. Galoppen var bäst även idag (och det är ju den som räknas när man har en hopphäst, hehe), även om jag skulle vilja haft lite mer energi i den..men man kan ju inte alltid få allt..Släpade fram en bom idag också, tycker att det är himla bra att bara galoppera över några gånger för att själv öva avståndbedömningen (man blir ju lätt ringrostig under vintervilan) och avdramatisera detdär med bommar för Nenne. Han var riktigt lydig idag med. Det är verkligen kul nu när han är så fin och jag håller tummar och tår att det här bara är början på något bra =D

Nu orkar jag inte skriva mer, måste hinna titta på Chuck innan läggdags, imorgon blir det sent igen när jag och Åsa ska ut och åka. Ridhuset är inte ledigt förrän 21 så det är bara att bita i det sura äpplet om man vill rida..

Ha det bra allesammans och god natt!
Kram

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Ja juste så hette dom!! Jag kan tänka mig att dom faller hoppryttarna mer i smaken;) kul att nenne är så fin nu!

2 Åsa:

skriven

Åh... jag kommer hinna somna innan vi kommer fram.. zzzzzzz

Kommentera här: