Keep it simple

Ja herregud, jag vet inte riktigt vart jag ska börja..men kan iaf säga att jag både tränat skrattmusklerna och benmusklerna ganska mycket idag..Det var länge sen jag skrattade så mycket tror jag, nästan hela träningen igenom!! =p

Temat idag var iallafall att göra det så enkelt som möjligt, vilket givetvis är det svåraste man kan göra..
Arnold delade med sig av några visa ordspråk som han hittat på själv, kommer inte riktigt ihåg hur dom var, men dom var faktiskt ganska visa och fantastiskt roliga..och det hela hade givetvis innerbörden av att göra allt så enkelt som möjligt. Ett av dom tror jag var att "hellre slippa ett problem än att lösa det.." eller något liknande.
Jaja mycket tjat om det nu går vi vidare.

Nenne var superfin och piloten var njaae..ganska duktig emellanåt...jag bävar verkligen för Åsas små filmer och bilder hon med all sannolikhet kommer att visa för mig inom en kort tid..Vill verkligen inte se dem, har redan en klar bild i huvudet hur det såg ut idag, hehe!
Alltid har man små tix för sig när man rider och jag har kommit på att det tydligen är jättebra att vika mig så mycket jag kan till höger i språnget, vilket resulterar i att vi alltid landar i fel galopp och allt blir vilda västern.
Själv skyllde jag på att kiropraktorn gjorde fel sist jag var där, hehe nää men skämt åsido så har jag faktiskt problem att jag är sne till höger, men jag behöver kanske inte ta och utveckla det till extrema gränser som idag.

Mycket att öva på och jag lovar att Åsa kommer att ha ett extra vakande över mig hedan efter..vilket är jättebra (det är verkligen jättebra att ha någon med sig som kan filma eller bara hjälpa till att snappa upp det tränaren säger, och sen är det kul att ha lite sällskap, tusen tack för det säger jag)!!
Träningen i övrigt var superbra och vi hade turen att bara vara två stycken i gruppen idag så vi fick väldigt mycket hjälp, ingen mjukstart på säsongen här inte..
Till nästa träning ska jag fortsätta att bara galoppera över bommar och småhinder för att hitta en bra galopp och inte bli stel i armar och handleder innan hindret/bommen vilket jag alltid tenderar att bli, vet inte varför jag gör så men jag vet att det blir så mycket bättre när jag inte gör det!! Och så ska jag såklart träna på att bli rak, tänka "landa i fel galopp" och titta åt motsatta hållet jag rider så jag rätar upp mig.
Åsa du får rätta mig om jag missat något..=p

Nu ska jag kasta mig in i duschen för att sen ta lite kväll och vila upp mig inför nya äventyr!
Imorgon bli det ridhuset, igen. Men det går inte att rida någon annanstans nu och det känns som att jag inte vill låta honom vila helt efter en träning. Så det blir ett lätt joggingpass på schemat.



Kram

Kommentera här: