Bad day

Idag så åkte jag och Åsa troget ner till ridhuset (som varje dag känns det som), det blev ju lite sent eftersom det var träningar till 21.
Nenne kändes inte alls lika fin idag som han har gjort i några dagar nu. Tror det berodde mest på att jag hade ett annat bett och nosgrimma. Det som jag brukar ha är putsat och fixat till träningen imorgon eftersom jag visste att jag inte skulle hinna ikväll och imorgon blir det också tajt med tid, hehe..vad gör man inte för att vara fin.. =p
Dels berodde det nog på att jag var lite okoncentrerad och tyckte att det bara skulle flyta på som de senaste dagarna, tji fick jag och det blev mycket från grunden idag igen.
Jättemycket skritt blev det för det var där det var lättast att ta igenom honom och sen gav jag mig på galoppen, och tillslut så fick jag faktiskt igenom honom ganska bra. Han var lixom lite loj och hängig på bettet så jag fokuserade mycket på att han skulle gå fram ordentligt utan att springa fortare eller hänga sig ännu mer i handen. Det blev mycket morrande från min sida och jag fick tom ta till pisken för han fick för sig att inte ta skänkeln och jag vill ju inte banka för mkt med sporren..
Men när jag red bra så fick jag som sagt igenom honom till slut i alla gångarter.

Det roliga är att jag alltid får lite dåligt samvete efter att jag har varit så hård på honom..hehe stackars min lilla ponny, hoppas han inte är allt för ledsen inatt..
Imorgon blir det nya tag på hoppträningen, hoppas bara att fina Nenne är framme igen då.  

God natt på er!




Kram

Kommentera här: