Så var det snart helg igen..

Herregud vad tiden går fort, imorgon är det fredag och helg igen!!
Det är ju iofs bra ur Nenne synpunkt då det betyder att jag snart måste ringa och boka tid för återbesök, men ur jobb synpunkt är det mindre bra. Känns som att pappershögarna bara växer och växer...

Så jag väljer att fokusera på det roliga!
Nenne hade sin sko på sig ute för första gången idag, jag tror att det blir ganska bra. Den får iallafall några fler gånger på sig innan fullständig utvärdering..
Annars så hade jag och Nenne en lång pysselstund idag med mycket myspys. Sen blev det bandagering igen, tror att jag fick till det mycket bättre den här gången även om självaste svarta faran var tok jobbig med sitt sår idag. Helt plötsligt var han sååå känslig och man skulle inte minsann peta mer än nödvändigt..det resulterade i flera kompresser fick åka direkt i soptunnan istället för att bli inbandagerad..stor suck!!!
Jag snodde förresten en av Colles lekbollar som han har i boxen och kastade in den till Nenne. Han verkade tycka att den var rolig så det blir kanske ett inköp av en sådan lite senare. Har tänkt köpa en flera ggr men det har aldrig blivit av och dessutom har jag inte trott att han skulle fatta att man ska leka med den.. =p
 
Miss C var också jätteduktig idag. Tog ett av Nennes träns med ett vanligt tredelat sweetiron bett. Hon gillade det mycket bättre och slutade tugga helt efter en stund! Borstade bara av henne och övade på att stå still utan att behöva göra tusen andra saker samtidigt en liten stund. Imorgon blir det vila för hela slanten för henne.

Happy Horse lekboll
Denna variant kostar 269 på horze.

Kram

 

Kommentera här: