Pigg Russinfia!

Idag har jag ju då ridit ut en sväng på Russin och hon var tokigt pigg!
Till en början var hon väldigt tittig när jag skulla skritta på ängen och sen över vägen, när vi väl bråkat lite om ifall det var farligt eller inte att gå över vägen så blev det fart i den lilla hästen... Väl över vägen så kunde hon knappt skritta längre, så då lät jag henne börja trava istället för att undvika trubbel, hehe!
Så eftersom jag vet att Åsa vill att hon ska ut och galoppera lite så passade jag på att galoppera rätt mycket när underlaget för en gångs skull tillät det. Blev ganska mycket intervaller med galopp och sen skrittpaus och sen galopp igen. Så höll vi på hela vägen bort till vändplanen och sen på tillbakavägen blev det lite lugnare men någon till galopp hann vi allt med.. =D Russin blev iallafall lite tröttare av att få vara ute och galoppera lite (även om hon gärna hade fortsatt ett tag till) och hon verkade väldigt nöjd på hemvägen igen!
Väl hemma var jag tokvarm men Russin var knappt fuktig under sadelgjorden, suck, djuren har nog bättre kondition är vad man tror.. =p

På Nennefonten händer det fortfarande inte så mycket, förutom att han blir mer och mer uttråkad..Jag hoppas verkligen att såret ser bra ut på återbesöket så vi kan komma igång så snart som möjligt igen! Jag börjar bli tävlingssugen nu (och jag slår vad om att Nenne är det också..)!!
Tänkte att jag skulle byta bandage idag, men det såg så bra ut så det får vänta tills imorgon.

Nu ska jag försöka få arslet ur vagnen och röja upp här hemma!


Idag är Jill och Sara på tävling i Högbo, hoppas det går bra för dem!!

Kram

Kommentera här: