Kyligt värre!

Då verkar det vara dags att skriva att det är kallt igen..hualigen man fryser ju rumpan av sig!

Idag hade jag lovat Åsa att rida Russin, men jag tror faktiskt att jag hoppar det idag. Förlåt Åsa!! Men jag gör ett nytt försök imorgon igen eftersom du är kidnappad och inte hinner rida imorgon heller..hihi!

Dagen började med att jag klev ut i -22 grader och bilen nätt och jämnt startade (min skruttbil har faktiskt aldrig övergett mej på det sättet, så ur den synvinkeln är det en väldigt bra bil!!). Jag åkte upp till stallet och mötte upp Jill som varit duktig och redan hunnit med att rida. Hon ska ju tävla imorgon, så det var bara att vackert ta ut och motionera hästen för hennes del.. =/
Efter lite fix och trix i stallet bar det av till svartbäcken för att hämta hem mer hö, och hua det är verkligen nackdelen med att köpa sitt foder själv. Det är sjukt tråkigt och jobbigt att hämta hö, särskilt i allt för många minusgrader! Dock gick det faktiskt väldigt smidigt och strax efter lunch så var höet staplat och klart på vårat höloft =)

Så nu sitter jag hemma igen med en kopp kaffe och tar det lite lungt innan vi ska åka en snabb sväng till världens ände Hallstavik. Sen blir det upp till stallet för att ta hand om Nenne och ta in alla andra stelfrusna hästar.

Såg förresten att Charlotte hade fått tag på Obamas uppfödare, kul!!
Jag har verkligen försökt att leta efter Nennes uppfödare också. Men har inte fått napp någonstans. Himla tråkigt måste jag säga..Det är ju alltid kul att veta vad dom gjort tidigare i sitt liv och det är ju verkligen bonus om man får lite bilder också! 

Klicka för att stänga bilden
Snor en bild från Veronica..Jag på toppen av höberget i Mälby i höstas! 

Ha det bra allesammans!

Kram

Kommentera här: