Inspiration & mer bandagering

Hej hej!

Har inte hänt sådär fruktansvärt mycket dagen till ära... Den nya galoschen har kommit och jag provade den på Nenne. Fotdelen är ganska stor men den sitter ganska (väldigt) tajt runt karleden så jag tror att den kommer sitta ganska bra ändå! Så imorgon får han inviga den i hagen, spännande..!
Han verkade även lite irriterad på bandaget idag, tror det är för att jag inte är så bra på att lägga galoppbandage så bandageproffset Jill får hjälpa mig imorgon om det inte blir bättre. Jag lyckas alltid få det så tajt runt kronranden så det måste ju strama ganska mycket varje gång han går, stackarn. Men samtidigt har dem ju sagt att det ska sitta "med tryck" över såret och då får jag tryck överallt, hehe..allt eller inget..!
Blir till att åka och köpa nya grejer imorgon så vi kan lägga nytt bandage igen, la om det även idag. Hellre än gång för mycket än en gång för lite tänker jag =D

Sen fick Constanzia brottas med bettet en snabbis idag igen medans jag borstade av henne. Hon var väldigt snäll och duktig, precis som igår! Även om hon inte var lika lättlurad idag när det gällde att stoppa in bettet i mun..Men lite mer godis löser det mesta =)
Tänkte att jag skulle göra om det imorgon igen och då med ett annat bett som ligger lite mer still i munnen. Detta bett åker omkring väldigt mycket när hon tuggar (som hon gör väldigt mycket), så jag tänkte att om bettet ligger mer still så slutar hon säkert tugga lika mycket också. Hoppas, vi får se om det hjälper!

Sen åkte jag iväg och tittade på hoppträningarna på denan. Alltid lika inspirerande att titta på träningar. Ridsuget blir ju inte direkt mindre om man säger så..Jag vill också!! Även om jag faktiskt inte klagat över att jag sluppit "vardagsridningen" i -20, mörker och blåst de senaste dagarna. Dom dagarna slipper man gärna ibland..
Nästa vecka blir det därimot mer ridning då jag tydligen ska ha hand om både Pelle & Russin. Det blir säkert bra även om det kommer bli lite sena kvällar några av dagarna.. =)

Ser att klockan tickat iväg nu också, så det blir till att borsta tänderna och gå och duna in alldeles strax..tänkte försöka komma upp tidigt och åka till jobbet imorgon. Jag borde veta vid det här laget att det i stort sett aldrig går att komma upp tidigare än vanligt, det är för skönt att somna om igen. Men försöka går ju alltid, hoppet är det sista som överger människan!!


Förhoppningsvis är jag & Nenne också ordentligt igång snart igen!
Kram

Kommentera här: