Hallå alla glada!

Idag känner jag mig lite piggare och även om magen gör sig påminnd till och från så håller den sig i schack iallafall (peppar peppar)..!

Idag har jag faktiskt varit ganska aktiv i stallet (kan ju inte direkt gå till jobbet dagen efter magsjuka, då anses man som pesten själv..hihi).
Har lunchat hästarna och mockat och fixat både till Nenne och Russin på dagen. Sen bar det iväg till stallet igen på eftermiddagen för att ta in hästarna och för att ta hand om Constanzia. Eller ta hand om och ta hand om..Sara tyckte att det var utmärkt om jag kunde hjälpa till att "tämja"  Constanzia nu när Nenne ändå vilar och Sara har inte riktigt tid.
Så idag var det alltså operation tränstämjning på schemat. Det hela gick väldigt odramatiskt till och Constanzia var väldigt duktig!! Hon har aldrig haft träns på sig förut men täcken och sånna vardagliga saker. Tror hon haft sadel och körgjord på sig innan också.
För er som inte vet vem C är (det blev så himla jobbigt att skriva hela namnet..hihi) så är det Saras 3-åring som är efter hennes egen hingst Colle. Hon är väldigt snäll och orädd men har, lik som hennes far, lite lätt damp och ska alltid prova göra lite på sitt egna sätt..
Ska bli väldigt spännande att se vad hon säger när vi ska sitta på henne. Sara tror att det kommer bli lätt som en plätt, jag som inte känner henne sen innan och är lite opartiskt säger att jag tror hon kommer att vara lite lätt busig (men orädd)..!! =D
Skickar in en bild på henne om en liten stund, har den i mobilen..

Om jag känner mig lika pigg imorgon och magen fortfarande sköter sig blir det förmodligen jobb för hela slanten! Sen blir det stallet och om jag hinner tänkte jag åka och titta på Arnoldträningarna som jag själv tyvärr inte kan vara med på.. =/ 

Favorit i repris... =D

Kram

Kommentera här: