Bloggtorka..

Ja nu när jag mest håller mig på marken så råder det lite bloggtorka och brist på idéer i mitt bloggande..

Idag har det dock varit full fart i stallet...började med att jag kom till stallet vid halv 2 med ambitionen att rida både Russin och Pelle. Hade egentligen inte planerat att rida Russinfia idag, men eftersom jag inte ville rida ut själv i mörkret (och kylan) igår och hon fick nöja sig med 20 minuters skritt för hand på ridbanan så tänkte jag försöka rida idag. Men tiden flög iväg och det hanns inte med tyvärr.. =/
Tiden rann som iväg när jag var tvungen att börja bråka med att öppna en ny hösilage bal och ge tjejerna mer mat så de skulle stanna kvar i hagen och inte ta sig ut...Det är verkligen hopplöst nu när elen inte vill fungera som den ska!! Dock var jag ut en sväng med Pelle, han var pigg och glad över att komma ut lite! Vi tog svängen till vändplanen och tillbaka, trodde först att det skulle vara svinkallt ute eftersom det blåste så mycket men väl inne bland träden var det faktiskt ganska skönt!
Sen var det mockning och fix till 3 hästar så jag hade att göra på em ändå =)

Bytte bandage på Nenne idag igen och blev riktigt glad när även mitt otränade öga börjar se hur det växer ut mera hov! Bild kommer, ligger som vanligt i min mobil..!
Ser verkligen fram emot att få börja sätta igång honom igen, och bäst av allt när han får gå i en riktigt hage igen och busa med sina vänner! Idag när jag kom åkande till stallet ser jag en svart (uttråkad) galning som kör något slags travrace runt runt i sin lilla sjukruta..det var bara till att ge honom massa mat för att få honom vara still, sen mocka boxen och ta in odjuret, kul kul..

Imorgon blir förmiddagen fullspäckad, så det blir till att gå upp och sparka tuppen i arslet och åka till stallet i tidig arla. Tänkte försöka rida Russin innan utsläppet, sen släppa ut hästarna och efter det rida Pelle. Sen blir det mockning och fix till alla tre innan lunchning av hästar. Och sen lovade jag att vara barnvakt till lilla Thea i några timmar på dan, så kl 14,00 ska jag infinna mig i Norrtälje. Det ska nog gå bra bara jag lyckas ta mig upp ur sängen..!

Så nu blir det sängen för min del, god natt!


Två sötnosar!

Kram 

 

Kommentera här: