Bandagering & återbesök

Måste börja med att säga att det känns som att det ända jag skriver om nu för tiden är bandagering, men det är typ det mest spännande som händer om dagarna för tillfället..
Såret ser fint ut som ni kan se i inlägget under, men det känns som det inte har läkt en ynka millimeter...suck! Jaja jag får vara glad över att det ser fint ut och att det än så länge inte blivit några infektioner eller liknande! 
Idag hade jag även tänkt att snygga till min lille häst så jag fick bort alla ränder och ojämnheter från förra klippningen. Men för en gångs skull så växer ju pälsen i minifart och den var fortfarande för kort för att kunna göras något åt. Finns det inget super växtpiller man kan ge så att både hovar och päls läker och växer i en jäkla fart..?
Nu har jag iallafall ringt och bokat tid för återbesök, så nästa tisdag kl 11,00 ska vi vara på Ultuna för återbesök. Håller tummarna för att såret fortsätter att läka fint tills dess och att dem har något positivt besked att komma med. Dock börjar jag bli lite väl orolig hur det kommer bli när urkarvningen växer neråt, hovslagaren kommer nog få skruva ihop hoven på något vis eller plasta för att hålla ihop hoven?!? Vad tror ni?? Jag får helt enkelt höra med veterinären på tisdag..=/ 

Ha det bra allesammans!

Kram

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Vänta du bara! :)

Kommentera här: