Internetproblem

Hej hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, men denna gång är det faktiskt inte mitt fel... Nätverkskortet på datorn hemma verkar ha sagt upp sig.

Nenne har iaf varit superfin hela veckan och jobbat på bra!

Här kommer en snabb genomgång
I Torsdags (tror jag det blir..) så började jag med att longera honom som uppvärmning för att få honom att slappna av, eftersom han var lite spänd o tittig dagen innan, och värma upp i sin egen takt utan att jag sitter där uppe o stör.. Sen satt jag upp och började arbeta galoppen på en gång. Taktiken verkade fungera bra och han var avslappnad o fin hela passet! Blev ett ganska kort pass på ca 30-40 min.

Fredagen hade jag ju tänkt att hoppa på men eftersom vi skulle få gäster så fick jag ändra planerna lite. Det blev istället ett dressyrpass på banan och han jobbade på jättefint och lyssnade bra!

Lättare lydnadshoppning blev det istället på Lördagen och jag hade byggt upp 3 småhinder längs medel linjen så att man kunde rida serpentin bågar över. Denna typ av arbete är verkligen inte Nennes favoritsyssla...Han gillar att bestämma lite mera själv! När han tycker att jag bestämmer för mycket blir han mindre glad och börjar motarbeta istället. Men efter ett tag blev vi överens om hur saker o ting skulle gå till!

Söndag = Tävlingsdag, kl 06,45 åkte jag, Nenne och världens bästa chaufför/hästskötare Åsa mot Köping!!
Banan var ganska blöt efter allt regnande och lite "sumpig" speciellt på ena kortsidan, men inte hal så det var ju skönt! Det var ju därimot ganska jobbigt för hästarna i det mjuka gräset och Nenne blev rejält trött efter andra klassen.
Men för att ta det från början så kändes han väldigt fin även igår men kanske lite för överladdad till första klassen som var en 1,20. Jag hade känslan att han låg på lite för mycket på bettet hela rundan, men han lyssnade ändå bra och var fullt kontrollerbar! Vi fick ett oturlig nerslag i slutet på banan.
Till andra klassen hade han ju fåttt springa av sig lite och var lugnare redan på framhoppningen, skönt! Då fick jag istället börja rida på honom fram till hindrena istället för att bromsa mig fram..Han var superfin inne på banan och nollade!! Det räckte till en 6:e placering och ärevarv, både häst o ryttare var väldigt nöjda!

Jag måste säga att det är så himla kul att Nenne alltid är så hoppglad och bara jag rider ordentligt och är med så ställer han upp och hoppar i alla lägen, en sån häst är guld värd!!

Tyvärr blir det inga bilder från helgen eftersom jag sitter vid jobbdatorn..får ta dem senare när jag fått igång internet hemma =)

 





Kommentera här: