Helgen

Halloj!

Herregud vad helgen gick fort - nu är det redan måndag igen..!

Fredag - Lördag var ju jag och Nenne som sagt på dressyrkurs. Mikaela som tränaren heter var väldigt bra och jag fick många bra tips och övningar att fortsätta jobba med. Men hua vad man märker att sitsen bara blir sämre och sämre när man inte rider regelbundet för ngn dressyrtränare, himla jobbigt var det även för min del! 
Första dagen var Nenne lite spänd men vi fick igenom honom ganska bra ändå, vi jobbade mycket med att (som vanligt) få igenom honom ordentligt i sidorna och få en ärlig bjudning.
Dag 2 var han mycket finare, speciellt i traven! Galoppen fick vi jobba ganska mycket med innan det slutligen lossnade. Finns mycket mer att jobba på i galoppen men både han och jag blev väldigt trötta... Och även fast jag vet att han kan galoppera mycket bättre så är det faktiskt bra ibland när dem inte visar sin bästa sida när man tränar - för det är ju då man kan få chansen att få hjälp med att lösa problemet!

Igår fick Nenne välförtjänt vila...en annan fick åka och hämta mera hö, det måste verkligen vara det tråkigaste med hela hästeriet..! Men nu har iaf det lilla djuret mat ett tag till =D

I veckan står det hoppning på schemat, om jag ska kunna åka och tävla på söndag så känns det som att det kan vara bra med några språng i kroppen! 


Ha en bra dag!

Kram

Kommentera här: