Vildsvinsjävlar..

Hej hopp!

Det händer inte så fruktansvärt mycket för tillfället på ridfronten så då blir det lite sporadiskt här med..

I måndags blev det iaf lite mer vila för Nenneman då jag inte ville ge mig ut själv i mörkret andra dagen på nytt ställe (och dessutom är det tydligen sjukt mkt vildsvin ute i skogen nu) och igår tog jag, Åsa och Cornelia modet till oss att bege oss ut en sväng i skogen, en himla trevlig sväng fakstiskt trots att man fick vända och rida samma väg hem igen, men man kunde trava och galoppera nästan hela vägen.
På vägen mötte vi en jägare som precis hade skjutit ett vildsvin som han kom släpande med, och även fast det bara var en liten rackare på kanske 50 kilo så är dom läskigt stora! Han berättade att det var ca 20 vildsvin i samma flock och att det var en av de största flockarna han sett, vi uppmuntrade honom såklart att skjuta flera!!

Idag så tänkte jag åka ner till ridskolan och rida, men såg att det inte skulle bli ledigt förrän åtta och eftersom jag hade insläppet så orkade jag inte vänta ut tiden (och jag var för lat för att åka till ett annat ridhus), så det blev ett kort skrittpass i snön på ridbanan. Han var faktiskt förvånandsvärt fin och mjuk i sidorna =D
Så jag tänkte åka ner till ridhuset imorgon istället, om vädret inte sätter stopp för mina planer, hörde ett det skulle bli riktigt snöyra..

Förresten så ska Arnold ha Clinic, hingstvisning och ev saluvisning på sin gård den 2:a Januari. Det skulle även lottas ut träningar och en betäckning av en av askös hingstar. Någon som har lust att åka? Det är gratis och man måste nog anmäla ganska snart för det är begränsat med platser.. Men jag tänkte att det skulle vara kul att åka och kolla och dessutom kanske vinna någon träning! Betäckningen har jag väl inte så stor nytta av, om ingen vill låna ut sitt sto till mig..





En betäckning med Contant Q skulle man inte tacka nej till, grymt fin häst!

(bilder från sprangrulla.se och tidningenridsport.se)



So long!

Kram =)

Kommentarer:

1 Christin:

skriven

Hej!

Åh, lät ju jätteroligt! Hade gärna gjort det, men jag kan faktiskt inte.. Rackarns! Hoppas allt e bra annars!

Kommentera här: