Snöigt värre..

Hej hej!

Ja det bara snöar och snöar och yr ute känns det som, ska det aldrig sluta?
Det värsta med att det snöar är att det ligger runt nollan och det blir himla halt och moddigt på vägarna, vilket gör att man inte vågar sig ut med transporten så mycket man skulle vilja..

Men i torsdags var jag iallafall iväg ner till ridhuset en sväng (efter att ha kämpat med att ens komma ut från stallplanen med transporten..), Nenne var lite stel till en början, men när vi värmt upp ordentligt och ridit mycket lösgörande blev han riktigt fin! Dock så tycker jag att galoppen inte känns lika bra taktmässigt alla gånger nu när jag har börjat få så pass bra kontroll på den, det känns lixom lite 4-taktigt emellanåt. Men jag hoppas att det släpper när han fått styrkan att bära sig ordentligt och jobbar tillsvidare på mkt med tempoväxlingar för att få igång bakkärran ordentligt och att han ska vara fortsatt lydig. Tänkte att jag skulle börja rida lite mer dressyr/markarbete lektioner nu också så man får lite nya ideer och råd så man inte bara harvar runt i samma gamla vanliga spår, pengarna ska bara räcka också.

Både igår och idag red vi ut och busade i snön! Red svängen till vändplanen och tillbaka och hästarna får jobba på ordentligt i snön, blir ett riktigt kondition och styrkepass för de små djuren!

Nu har jag ätit en "second breakfast" och ska snart ta mig i kragen och åka till Täby och inhandla de sista julklapparna. Jag ska nog tvinga Johan köpa en ny sladd till kameran också så att jag kan ladda upp lite bilder, jag hittar verkligen inte den vi har.. Sen blir det hem och städa och slappa!



Bus i Johannesberg =)


Ha det bra allesammans!
Kram

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Här startas det bloggar utan min vetskap ser jag;)

2 Angelica:

skriven

Ja men jag har ju försökt lägga flera kommentarer i din blogg men jag vet inte om dem bara försvunnit elr vad som hänt för dem har aldrig visats.. Men nu har du ju hittat hit iaf =p hehe =)

Kommentera här: