Måndag

Hej på er!

Idag har jag som jag nämnde tidigare ridit en sväng på Russin med Cornelia ut i skogen. Himla trevlig häst som Åsa har måste jag säga! Hon var lite småtittig på saker som ev. kunde äta henne men gjorde absolut inga dumma grejer. Hon travade och galopperade så snällt, jag undvek dock att ligga bakom Hallon då jag hört Åsas tjut och tillrop när Russin blivit lite väl pigg där bak, hehe..  
Vi red ungefär halvvägs på "fram och tillbaka rundan", det var ju tokmycket snö efter gårdagen och nattens snöande så det kändes lagom att vända efter halva rundan så de stackars djuren inte blev allt för trötta..
Det är himla kul och nyttigt att kunna rida andras hästar ibland också, då man gärna fastnar i gamla vanor med sin egen häst, man lär sig ju allt utan och innan efter ett tag.. Egentligen borde man ha lite fler bytesdagar med sina stallkamrater så man får lite nya ideer, utmaningar och aha-upplevelser. Och så kan man ju ge varandra tips och råd som man kanske själv inte tänkt på tidigare!  

Nenne fick nöja sig med vila, en mys stund och borstning. Han kändes lite varm i hö. fram och vä. bak, men jag hoppas att det bara är hypokondriska Angelica som är i farten och att det inte är något. Ibland måste man påminna sig själv om att det inte alltid är livsfarligt om hästen råkar vara lite varm i något ben, vi är ju inte heller på topp varje dag (långt ifrån om jag får säga det själv..)! Imorgon är vi på G igen!


Mycket snö är det!!

/ Angelica =)

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Kul att höra att du tyckte om henne! Jag är absolut för hästbyten då o då! :) Jättetack! Kram

Kommentera här: