Hoppning på schemat

Idag så har jag och Åsa vågat oss ut i snöyran och åkte de ca 5 min ner till ridskolan för att hoppa lite i ridhuset, Det är ju perfekt när det är fler i stallet som vill hoppa, så då är det bara att passa på! Dessutom orkar man ju bära fram lite fler bommar när man är två..
Vi började iaf med att trava en lång rad med bommar och byggde sen upp det till en 5½:a. Hästarna skötte sig fint, även fast Nenne kanske tyckte att 5½:an var onödigt låg och hoppade knappt över första hindret och sen gick det såklart lite fort efter hindrena.. Russin därimot som inte har hoppat på ett år hoppade så fint och skötte sig exemplariskt! Sen fick jag för mig att jag ville testa skritthoppa lite, har bara gjort det en gång tidigare i mitt liv och det är svårt vill jag lova även fast hindret är kanske ca 40-50cm - det gäller att få hästarna skritta på fram ordentligt med mycket tryck utan att dem börjar trava..rejäl styrketräning är det iaf och kul att få busa lite och göra lite udda grejer..=p hoppade lite på volt i galopp också, gick väl sådär, han har ju en tendens till att bli lite pigg och stark när han inte hoppat på ett tag och en annan blir ju också ringrostig..Men jag tycker att han skötte sig bra ändå!



Det gick inte riktigt såhär fort, men ibland känns det nästan som det..Jag undrar förresten vart dessa stövlar tagit vägen, dem är spårlöst borta..?!?

Imorgon nalkas det vila för Nenne och en tur på Russin för mig, premiärturen tillochmed. Uppdatering om hur det gick kommer imorgon! =) 


Kram


Kommentera här: