Back in reality..

Hej hopp!

Nu är jag hemma igen efter en vecka i de norrlänska skogarna. Det har varit en ganska händelselös men ack så lugn och skön vecka!
Det var dock inte så mycket snö där uppe (och dessutom varmare än vad ni här hemma haft det) så det blev inte så mkt snöaktiviteter som man kanske tänkt sig..Men därimot så blev det en sväng till Ö-vik och in till optikern och min syn var, som jag märkt den senaste tiden, mycket sämre och dessutom har jag som så blåsor (skavsår) under ögonlocken.. =/ Så nu blev det bättre linser som ska vara bättre för skavet och skarpare så jag ser igen, det är alltid trevligt!! Annars har jag mest tillbringat tiden med att lata mig på soffan/sängen och ibland har jag tagit mig ut för att busa med Greg (johans föräldrars 2-åriga schäffer) och små promenader.. De sista dagarna blev dock lite för lata så det var skönt att åka hem igen, hehe..!

Nenne har ju vilat hela veckan jag varit borta och såklart så skulle han få kolikkänningar på tisdagen, han som aldrig brukar ha kolik (har hänt 2 gånger innan på alla år jag haft honom när han ätit fruset hösilage). Men snälla Nattis gick ut och gick en sväng med honom och alla snälla stallkompisar hjälptes åt att hålla koll på honom hela dagen, tack så mycket!! Så nu får det bli höhagen för honom eftersom jag tror att det var hösilaget som spökade igen, dom har ju fri tillgång och det är inte så lätt att se till att han inte får ngt fruset då...Nackdelen är att dem bara får hö 2ggr/dag då och Nenne har så lätt för att tappa vikt + att jag tkr att hästar ska få äta så mycket grovfoder som möjligt under dagarna. Men på lördag ska han flytta upp till Kundby och där får de hö 4 ggr/per dag så då löser det sig nog =)

Idag blev det en lugn tur på ca 1 timme med bara skritt och lite trav, lagom igånsättning både för hästen och matte.. =p
Han är himla roligt Nenne för han brukar bli lite grinig när jag varit borta, kanske bara är jag som inbillar mig men han brukar inte vara lika gosig när jag varit borta ett tag, och idag när jag skulle hämta honom i hagen så stog han i grinden men när jag kom in i hagen så vände han och gick (vilket aldrig brukar hända)..haha gullegris..

Jag hittade förresten lite gamla bilder på Nenne från Strömsholmstiden i min bärbara dator som jag inte använder så ofta. Måste försöka ladda upp dom här så ska ni få se på gullegris!!

 
Nee Nee nere på gamla ridskolan!

Kram

Kommentarer:

1 Christin:

skriven

Hej! Jasså är det flytt på g? Hos Sara eller? Då kanske ni kommer till ridhuset lite oftare också så man får se er emellanåt? ;) KRAM!

2 Angelica:

skriven

Javisst är det till stall dressyrnissar vi ska flytta till! Det är nog mycket möjligt att jag och svarta faran kommer dyka upp lite oftare i ridhuset då =p Kram

Kommentera här: