Ny vecka nya tag!

Hej hopp!
 
Helgen har varit precis så där lagom som man vill ha det...massa att göra men ingen stress. Skulle dock inte ha skadat med en dag extra ;)
 
Har trimmat på Nenne nere på ridbanan. I Lördags ett pass med fokus på att hålla honom rak och göra mycket tempoväxlingar. Rida på ordentligt framåt i galoppen och se till att han verkligen lyssnar när jag tar tillbaka honom. Vi börjar få in snitsen!
 
Igår hoppade jag och Meja. Samma övning som uppvärmningen på träningen. Verkligen superbra övning, hästarna blir jättefina - mellan hjälperna och lydiga. Ska göra den en gång till i veckan tänkte jag, det här ska bara sitta, kan vi det här ordentligt blir det inga problem att höja sen och rida banor känns det som. Jag får precis den känslan jag vill...för det mesta! =)
 
Idag tänkte jag rida en lugnare tur o skogen.
 
Nu ska jag ta tag i jobbet!
 
 

Kommentera här: