Bra träning


 
Oj så himla konstig texten blev i förra inlägget...hoppas detta blir bättre! =)
 
Gårdagens träning var det nyttigaste på länge, grym skulle jag vilja kunna sammanfatta det!
Jag fick den där känslan som jag letat efter men inte riktigt fattat att jag letat efter. Då bjuder han och är ärlig på hinder oavsett om vi kommer lite nära eller stort, inte sådär gammal och lömsk som jag bestämt mig för att han blivit... ;)
 
Första övningen ska jag ta med mig hem och träna mycket på! Ett räcke ungefär vid kvartslinjen, hoppa rid rakt fram och vänd ut i en liten volt ut mot spåret i hörnet, gör volten större (så man kommer rakt mot hindret) och rid på hindret igen. Mycket nyttigt för att få den där braiga galoppen och vända med sig hela hästen. Ytter tygel - inner skänkel. Jag var helt slut bara efter denna övning!
 
Sen vart det några linjer och träning på banhoppning. Mot slutet blev jag riktigt trött och gjorde några dundermissar men fick bara köra på för att få in flytet. Mycket nyttigt!
Jag är nöjd.
Att ta med sig hem, bromsa och få balans innan hörnet...!
 
 
Tyvärr inga bilder då jag var själv =)
 
Om jag hinner tänkte jag hälsa på denna lilla flicka idag också =)
 
 
 

Kommentera här: