Inte enligt planen

 
Blev inte fullt enligt planen  igår, blev så sent och kallt och mörkt och halt... det finns en hel del bortförklaringar bara man tänker lite.. Inget ridhus blev det iallafall.
 
Istället blev det ett pass på ridbanan. Kallt om händerna kan jag tala om, trots dubbla vantar! Kanske får sätta i fyrbroddat till nästa skoning också om det ska fortsätta så här, har alltid lyckats klara mig utan men man kanske får ge vika om man inte vill öva övergångar var 10:e meter för att Nenne inte ska halka. Inte riktigt så illa kanske men nästan, många övergångar blev det!
Annars var djuret fin, han hade verkligen inget problem med framåtbjudningen igår iallafall. Riktigt fin med tanke på underlaget!
 
Idag måste jag iallafall ner till ridhuset, hoppas att det inte är på tok för mycket ekipage så jag kan nästla in ett hinder i manegen!
 
 
Nästa gång ridbanan ser ut såhär, då är jag lycklig! ;)
 
 
 

Kommentera här: