Söndag & Måndag

Igår var det dagen då det mesta skulle jävlas, men eftersom jag inte ville jävlas med så jävlades jag tillbaka!

Först var jag upp och släppte ut hästarna på söndagsmorgonen. Red Florie, hon var riktigt fin!

Nog för att man får frysa en del om händerna när man är ute och rider men igår var nog det värsta jag varit med om. Trodde allvarligt att ena fingret skulle trilla av vilken sekund som helst. Så sjukt ont gjorde det! Så kan det gå i snålblåst och när dom bra vantarna är blöta...


skulle behövt den här utstyrseln igår också...

Nenne fick åka ner till ridhuset och hoppa på kvällen. Innan jag kom iväg fick jag agera hovslagare (tack gode gud för den där tappskokompetensen, måste varit en av de mest användbara kurserna på hela gymnasiet). Nenne hade nämligen trampat på skon och böjt till den ganska rejält. Av, rikta om och på igen!
Fick sen brotta mig in i en förfrusen transport innan vi väl kom iväg!
Byggde fram en linje på medellingen. Planka - oxer - planka, 17.5 resp 21 meter emellan. Bara låga hinder och många språng, varierade mellan att plocka bort och lägga till ett galoppsprång. Nenne var fin, men jag skulle vilja ha honom rundare och mer avslappnad mellan hindrena. Tränade en del byten mot slutet när han blivit bättre i galoppen. Det går men är inte bra.

Idag insåg jag att min kära bil aldrig skulle ta sig upp i snömodden med transporten bakom. Såg ut att bli en dag på ridbanan.. Men då kom ängeln Maria och skjutsade ner mig till ridskolan, värsta lyxet!! Tusen tack för det! Saaben är bra men fyrhjulsdrivet går inte att slå... :-)


Nenne fick ny kompis idag också, hoppas bara att han inte lär sin nya yngre hopp kompis allt han kan
... ;-)

Kommentera här: