Liten film + helgen

Nu sitter jag vid en dator, så slänger upp ett litet klipp från träningen i fredags. Här kan man se att Nenne landar i fel galopp till andra hindret och har en lättare kris mellan andra och tredje men att vi ändå reder ut det ganska bra och prickar övriga hinder utan större katastrofer. Ska bli kul att jämföra detta klippet mot senare in på säsongen och när hindrena blir lite högre!
 
Tycker också att man kan se det jag kände genom hela passet också, piloten hade lite taskig avståndsbedömning, absolut inget katastrofalt men...det är ju så lätt att haka upp sig på det dåliga.. =) Man får också tänka på att det är nytt underlag och det blir väldigt tungt för hästarna efter en stund, trots att det harvas och krattas flitigt. Blir lite svårare att hitta känslan då också... känns lite av och på beroende på hur djupt det är =)
 
Att träna på till nästa gång; trots att han känns lite stark och stum, håll händerna nere och stilla. Korta tyglarna så att jag inte driver med sätet samtidigt som jag bromsar. Lätt som en plätt!!
Det är tusen ggr svårare än man tror att ändra ridstill på samma häst, jag får lite panik när han är så där lugn, måste rida honom framåt och understödja men inte stressa på!
 
 
Helgen blev en lugn historia för djuret. Vila på lördagen och pulsa snö i söndags.
Idag blir det longering eller tömmkörning. Hovslagaren kommer också!
 
 
 

Kommentera här: