Torsdagens bravader

Jag hänger inte riktigt med denna vecka vilken dag det är, redan Fredag idag och för mig är det flera dagar kvar till helg. Jag kommer lixom bli glad flera gånger om när jag påminns om att det faktiskt är fredag!
 
Igår fick Nenne vila och Flurrisen fick sig en genomkörare. Hon kräver att man lägger all sin själ i just det passet och då är det skönt att rida utan tidspress =)
Hon var ganska fin från början, avslappnad. Brukar uppleva att traven känns "stressigare" än galoppen men igår var det tvärtom. Tror dock mest att hon var pigg för hon lyssnade ändå ganska bra och höll sig för det mesta mellan hand och skänkel och väntade trots att man kände att det kröp i kroppen emellanåt.
Hon är så himla söt, vill mycket (för mycket ibland) och blir lite förnärmad och stressad när det inte klaffade. Egentligen en bra egenskap men man måste lära henne att det är inte hela världen om det gick lite fel.
Göra om och göra rätt.
Det känns iallafall som att jag har börjat hitta lite fler knappar på henne, man kan lättare gå tillbaka till "ursprungsläget" och slipper lika många onödiga missförstånd.
 
I helgen är planen att Nenne ska ridas ut på Lördag, även Florie om jag får sällskap. Kanske vågar mig runt lilla rundan sjäv beroende på hur modig jag känner mig. Med sällskap är hon ju kolugn så det borde gå själv också.
På Söndag tar jag transporten och Nenne till Åsa och hoppar tillsammans med henne och Naomi i deras ridhus. Ska bli skoj!
 
Åsa på den gamla goda tiden! =)
 
 
 
 
 

Kommentera här: