Pigga djur

Pigga hästar var ordet igår kväll!
Båda hästarna fick jobba på ganska länge och jag kom hem seent!
 
Florie fick jobba på som vanligt, ta det lugnt och fint i alla situtationer och slappna av. Blir lite extra svårt när man är pigg men jag tycker att hon jobbade på fint ändå :)
 
Nenne fick börja, enligt order, på töm. Han tror jag var någon blandning av pigg, träningsvärk och såklart lite bråkig på det..
När jag väl trasslat in honom i linor och inspänningar (note to self, det finns en anledning till att jag i vanliga fall brukar ta på honom sånt i stallet - han tycker att det är så hysteriskt kul att stå still finns inte på kartan..) så jobbade han på bra i tömmen. Johns budskap verkade ha gått väl fram till honom och det är nog jag som måste blr lite snabbare i mina reaktioner. Jag han bara tänka trav eller galopp och han for iväg! =)
När jag satt upp märkte man av den där träningsvärks biten lite mer, trodde ett tag att ngn bytt ut Nenne mot en islandshäst...traven var minst sagt ett spännande moment. Efter en liten stund kändes det helt okej och jag slutade där så han inte skulle behöva springa hur länge som helst.
 
Idag blir det ett lite lättare pass, framförallt för Nenneman.
Hoppas bara att banan inte tänker vara frusen ikväll, det var kallt nu när jag gick till jobbet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: