Fina hästar

Tisdagskvällen bjöd på fina hästar, alltid lika trevligt tycker jag!
 
Nenne tar ju sin lilla tid att värma men sen blev han superfin. Jobbade på samma gamla som jag gjort den senaste veckan. Svara fram för skänkeln ordentligt. Superbra övning är den som sista gruppen fick rida för Roffe - flytta lite sidvärts på volt och sen fram ordentligt i trav. Hästarna ska svara på en gång!
När han var sådär mjuk o fin så passade jag på att galoppera lite över en cavalettibock, mest för min egen skull. När man inte hoppat så mycket på ett tag så kan jag bli lite osäker på avstånden, måste träna känslan ofta! :)
 
Florie var också supertrevlig igår. Började lite "bakvänt" och efter att jag jobbat henne i skritt en liten stund så fick hon börja med att galoppera. Som jag skrivit förut så blir det lätt lite stressigare i trav, så jag tänkte att jag skulle försöka undvika det. Måste säga att det var en smart plan och hon var fin hela passet igenom! Efter att ha värmt upp i galopp (ganska kravlöst galopparbete då förstås) så gick travarbetet mycket bättre och när jag sen fattade galopp igen så var den tusen ggr bättre än jag varit med om tidigare. Kul! En annan kanske börjar hitta knapparna också... :)
Avslutade trots att jag egentligen inte ville, vänster galoppen var verkligen som en dröm där på slutet!
 
Idag får Nenne, enligt planen, vila och en annan plan är att han ska få genomgå lite frisering inför helgen..
Hade förövrigt den konstigaste dröm inatt om att jag fick stryka mig från tävlingen - disaster!! (det har nämligen krånglat lite, hade glömt föra över tillräckligt med pengar på tdb kontot så jag står fortfarande inte med på startlistorna..men det ska nog ordna sig ska ni se)
 
Have a nice day!!
 
 
 
 

Kommentera här: