Den där känslan

Minns ni för ett tag sen att jag skrev att jag kunde börja styra kvaliten på mina ridpass lite mer (o även att jag skulle få äta upp att jag sa så...)?
Dem senaste veckorna har den där uppätningen skett o det har känts som att jag mest famlat i mörkret...Men igår kändes det som att jag äntligen fick vara med och bestämma igen. Så himla skönt!

Red bara Nenne igår och jobbade med två bommar, 21 meter emellan. Kunde variera mellan 5 och 8 galoppsprång. 8 var lite klurigt, speciellt i höger men det gick utan allt för mycket tragglande!

Gårdagens betsling... de senaste dagarna har jag kört på vanligt bett o "skarpare" inspänning men igår gjorde jag tvärtom. Fungerade uppenbarligen fint. Slog nästan inte alls mot handen o var stadig utan att hänga sig på. Nu vill jag bara ha det så på det vanliga bettet igen :-)


Kommentera här: